lauantai 21. huhtikuuta 2007

Sammakoita suun täydeltä

Gyneni sanoi ymmärtävänsä hyvin ettei kukaan halua näyttää siltä kun minä näytän, ja ymmärsi että olen kovin toivoton itseni kanssa. No jaa, minä kyllä luulin olevani ihan onnellinen ja melkoisen tasapainoinenkin nykyään, mutta ilmeisesti en ole, sillä se ei tällä elopainolla ole kuulemma mahdollista. Niin että nyt on taas itsetunto koholla ja fiilikset todella hyvät! Minä en ole mitään muuta kuin painoni ja se ei vastaa ihannetta, joten turha on kuvitella olevansa onnellinen kun tekee unelmiensa työtä ja pärjää siinä hyvin, elättää itsensä, on harratuksia, on ystäviä ja rakastava perhe.

Toisarvoista!

Jos minulla sattuisi olemaan mitään ihmisarvoa jos tämän näköistä ihmistä kannattaisi koristella, niin olisipa kivat kengät.

Kaikkea sitä. Perkele!


I'm on sinking sand
Gravity

No escaping gravity

Gravity
No escaping... not for free

I fall down... hit the ground

Make a heavy sound

Every time you seem to come around


I'll describe the way I feel

You're my new Achilles heel

Placebo, Special K

4 kommenttia:

Papu kirjoitti...

Gah. Viidestoista kerta toden sanoo? Ei oikein luonnista tänään tämä kommentin jättäminen.

Mutta asiaan. Kolme sanaa: etsi uusi gynekologi. Pian. Ei kenelläkään ole oikeutta sanoa tuollaisia asioita sinulle. Lääkärillä ei ole oikeutta arvostella ulkonäköäsi. Jos lääkäri haluaa huomauttaa painosta, hän saa kertoa ylipainon terveysriskeistä, mutta ulkonäön arvosteluun ei minusta ole minkäänlaista oikeutta.

Earl Grey kirjoitti...

Jos joku kritisoisi minua vastaavanlaisesti ihan mistä tahansa muusta ominaisuudestani, osaisin puolustautua. Kyllähän minä tiedän, että olisi hyvä pudottaa painoa ja päästä takaisin vanhoihin mittoihini, mutta luulin sen olevan täysin oma asiani ja ratkaisevaa olevan ennen kaikkea se olenko onnellinen ja kestääkö itsetuntoni ulkonäköni. Olen onnellinen ja kestää ihan hyvin. Tai olin ja kesti.

Perjantain ja lauantain välillä painossa tuskin on tapahtunut dramaattista muutosta, mutta nyt peilistä vaan katsoo vastaan erittäin vastenmielisen näköinen olento. Ehkä se gyne aukaisi silmäni. Ehkä se herätti huonon itsetuntoni.

Ehkä vielä kiitän tästä kaikesta joku päivä. Tiedäthän, sitten kun olen laiha ja onnellinen.

Anonyymi kirjoitti...

Seen that, been there...
muista että lääkäritkin ovat joskus (niinku nyt) väärässä!
Outi on oikeassa, etsi uusi gyne.

Earl Grey kirjoitti...

NO, onneksi ei tarvitse vuoteen ainakaan edes miettiä gyneä.Ja koska kaikki ongelmat johtuvat ylipainosta, niin osaanhan minä itsekin taudin kuin taudin hoitaa.

Ongelmallista diagnoosin hyväksymisessä on vain se, että samat vaivat vaivasivat myös silloin kun olin 173 pitkä ja painoin 56 kiloa. Edelleen olen siis tämän pituinen.